Strona główna » Chcesz mieć talię osy? Sprawdź te ćwiczenia na wąską talię

Chcesz mieć talię osy? Sprawdź te ćwiczenia na wąską talię

przez dev5e2

Wiele osób dąży do tego, aby za pomocą różnego rodzaju ćwiczeń i przy wykorzystaniu różnych urządzeń osiągnąć swoją wymarzoną sylwetkę. Każdy z nas postrzega jednak piękno ciała w nieco inny sposób, a na całym świecie istnieją różne “kanony piękna”, które dla wielu są swoistym wyznacznikiem tego, w jaki sposób powinno się wyglądać.

Właśnie wśród takich kanonów piękna znajduje się charakterystyczna budowa ciała, powszechnie jest znana jako talia osy. Określana od wieków jako wyznacznik jednej z najwyższych form kobiecości, do dziś jest dla wielu kobiet niedoścignionym wzorem idealnego ciała.

Talia osy – co to takiego?

Jak już zostało wspomniane, talia osy jest marzeniem wielu kobiet. Stanowi ona jedną z najważniejszych części figury o kształcie klepsydry, która jest przez kobiety na całym świecie szczególnie pożądana. Jej nazwa pochodzi od kształtu odwłoku u osy, który bardzo mocno zwęża się ku górze. W przypadku kobiet chodzi tutaj natomiast o mocne wcięcie w talii, które płynnie przechodzi w szerokie biodra, gdzie następuje zwężenie.

Jak uzyskać talię osy – ćwiczenia i fitness

Uzyskanie talii osy może być dla niektórych osób niezwykle trudne, ponieważ nasza figura jest bezpośrednio powiązana z naszymi predyspozycjami genetycznymi. Dla niektórych osób może się to więc okazać niemożliwe bez interwencji specjalistów. Jeżeli ktoś nie ma odpowiednie predyspozycje do utrzymywania stałej wagi i chciałby osiągnąć talię osy, to jest to oczywiście możliwe na kilka różnych sposobów, a jednym z nich jest wykonywanie odpowiednich ćwiczeń.

Pierwszym z popularnych ćwiczeń na wąską talię są oczywiście brzuszki niestandardowe, z rozłożonymi kolanami. Aby je wykonać, należy położyć się na macie, ugiąć nogi w kolanach, złączyć ze sobą pięty, a następnie rozłożyć kolana na boki. Z tej pozycji rozpoczyna się robienie brzuszków, odrywając łopatki od maty w taki sposób, jakbyśmy chcieli dotknąć dłońmi swoich stóp. Kluczem do prawidłowego wykonania ćwiczenia jest jednak to, aby ruch był inicjowany za pomocą mięśni brzucha, a nie z głowy i karku.

Wśród ćwiczeń na talię osy wyróżnia się również sięganie pięt w pozycji leżącej. Pozycja do tego ćwiczenia wymaga położenia się na macie i ugięcia nóg w kolanach. Z tego miejsca należy na przemian sięgać dłonią w kierunku stóp w taki sposób, aby była ona jak najbliżej pięty. W czasie wykonywania tego ćwiczenia powinien poruszać się jedynie tułów, natomiast biodra powinny zostać w stałej pozycji.

Inne sposoby pomagające uzyskać talię osy

Ćwiczenia na talię osy to jednak nie wszystko. Aby uzyskać i utrzymać taką figurę należy też zadbać o odpowiednie odżywianie. Z diety powinny więc zostać wyeliminowane produkty, które bardzo mocno tuczą. Są to m.in. biała mąka, cukier, smażone potrawy, nabiał, ciasta, różnego rodzaju wędliny i mięsa, pieczywo białe. Czym je zastąpić? Tym, co zdrowe, czyli owocami, warzywami, roślinami strączkowymi czy chudym mięsem. Bardzo istotne jest też odpowiednie nawodnienie, dlatego należy pamiętać o spożyciu minimum dwóch litrów płynów dziennie.

Sprawdź również

Zostaw komentarz