Strona główna » Pulsowanie mięśni – co to oznacza?

Pulsowanie mięśni – co to oznacza?

przez dev5e2

Pulsowanie w nodze czy w ręce może mieć kilka bardzo różnych przyczyn. Taka reakcja organizmu nie musi być od razu utożsamiana z objawem poważnej choroby. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co oznacza pulsowanie w różnych miejscach ciała oraz co mogło je wywołać, przeczytaj nasz artykuł.

Pulsowanie mięśni – jaka jest przyczyna?

Drżenie mięśni to zaburzenie ruchowe, które polega na pojawianiu się mimowolnych ruchów grup mięśniowych powiązanych ze sobą. Pulsowanie może być oznaką nadmiernego wysiłku fizycznego, który przewyższył możliwości wytrzymałościowe organizmu. Inną przyczyną tego problemu może być zbyt duża ilość kofeiny w codziennej diecie, czyli picie za dużo kawy. Mięśnie mogą drgać również z powodu niedoboru magnezu, wapnia i potasu, czyli pierwiastków odpowiedzialnych za przekazywanie impulsów do mięśni. Pulsowanie w różnych miejscach, będące skutkiem powyższych niedoborów, można zwalczyć, stosując odpowiednią dietę. Niepożądane efekty mogą wywoływać napoje energetyczne, kawa i cola, dlatego warto ograniczyć ich spożywanie. Pulsujące mięśnie mogą być również objawem chorób takich jak nadczynność tarczycy, nadczynność przytarczyc czy choroba Parkinsona. Aby dowiedzieć się, co wpływa na pulsowanie mięśni, warto wykonać badanie krwi, by sprawdzić ewentualne niedobory witamin i minerałów.

Dlaczego pojawia się drżenie mięśni po treningu?

Jedną z najczęstszych przyczyn drżenia mięśni jest wykonanie zbyt intensywnego treningu. Aby dowiedzieć się, czy jest to przyczyna problemu, warto obserwować korelację pomiędzy trenowaniem a pulsowaniem mięśni. Jeśli wysiłek będzie poprzedzał nieprzyjemne odczucie, oznacza to, że zachodzi między nimi zależność. Oczywiście, mięśnie po treningu nie pulsują bez przyczyny. Taki efekt może wynikać z nieodpowiedniej diety, braku odpowiednich witamin i minerałów w organizmie lub być konsekwencją wypicia zbyt dużej ilości kofeiny. Jakie mogą być inne powody, po których pojawia się drżenie mięśni, w tym pulsowanie mięśni łydek czy drżenie rąk po wysiłku? Jedną z przyczyn może być nowe ćwiczenie, do którego Twój organizm musi się przyzwyczaić. Innym powodem, przez który mięśnie pulsują, może być niewłaściwe nawodnienie organizmu, przekładające się na niewystarczającą ilość elektrolitów we krwi.

Częstą przyczyną drgań mięśni podczas i po treningu jest także niewyspanie. Brak snu jest równoznaczny z brakiem czasu na regenerację organizmu oraz wzrost mięśni. Nieskończony proces wzrostu oznacza, że mięśnie pozostaną zamknięte w stanie analogicznym do katabolizmu. Skutkiem będzie omawiane drganie. Inny powód tego nieprzyjemnego zjawiska to przemęczenie oraz zbyt duży wysiłek fizyczny. Każdy organizm ma swoje limity oraz określone ramy, które pozwalają mu na prawidłowe rozwijanie się. Wykonywanie zbyt dużej ilości ćwiczeń za bardzo obciążających poszczególne partie mięśni nie jest sposobem na szybkie rozbudowanie muskulatury. To natomiast przepis na wykończenie organizmu, który w pewnym momencie odmówi posłuszeństwa. Jednym z objawów i sygnałów, że „coś jest nie tak”, jest pulsowanie mięśni.

Czy drżenie mięśni po treningu jest groźne?

Pulsujące mięśnie po wysiłku mogą być niebezpiecznym objawem, jeśli są efektem wykonywania dużej ilości wyczerpujących ćwiczeń oraz chronicznego zmęczenia. O powadze problemu poinformuje Cię również siła pulsacji. Jeśli Twoje ręce drgają tak mocno, że nie możesz przytrzymać kubka lub oprzeć się o stolik, oznacza to, że powinieneś zgłosić się do lekarza. Takie praktyki mogą doprowadzić nawet do przeciążenia organizmu, dlatego warto zwrócić uwagę na sposób prowadzenia treningu. Zbyt intensywne ćwiczenia mogą skutkować omawianym drżeniem mięśni, ale także bólem stawów, apatią, pojawieniem się kontuzji czy brakiem chęci do ćwiczeń. To ostatnie może doprowadzić do zaburzeń psychicznych, polegających na braku wiary w powodzenie własnych działań. Powodem będzie wyczerpujący trening, który powinien przynosić znaczne rezultaty, a zamiast tego przynosi ból. W rzeczywistości, by był skuteczny, konieczne jest kontrolowanie jego intensywności oraz obciążenia. Kluczowe znaczenie mają także odpowiednia technika oraz suplementacja.

Sprawdź również

Zostaw komentarz