Strona główna » Najlepsze ćwiczenia dla par. Sposób na wspólne spędzanie czasu

Najlepsze ćwiczenia dla par. Sposób na wspólne spędzanie czasu

przez dev5e2

Brakuje Wam motywacji? Chcielibyście zacząć ćwiczyć, ale osobno nie zawsze ma się ochotę? Nic straconego! Możecie ćwiczyć razem. Może to być wspaniała okazja, nie tylko do podjęcia aktywności fizycznej i wykonania treningu, ale również spędzenia wspólnego czasu. Dowiedzcie się, jakie są najlepsze ćwiczenia dla par i przystąpcie do działania.

Trening dla par – dlaczego warto ćwiczyć razem?

Trening dla par to nie tylko osiąganie celów treningowych i budowanie swojej sprawności, kondycji czy siły fizycznej. Najważniejszym aspektem wspólnych ćwiczeń jest przede wszystkim czas poświęcony drugiej połówce. Wspólne cele i ich realizacja mogą bardzo zbliżyć do siebie dwoje ludzi, nauczyć współpracy, rozmowy i dbania o potrzeby drugiego człowieka. W  tym przypadku nie zwraca się wyłącznie uwagi na siebie, ale kieruje się ją na drugą osobę, przede wszystkim na jej możliwości oraz zmęczenie. Jednocześnie można się wzajemnie motywować i uczyć wspólnej, dobrej, komunikacji.

Wspólny trening warto zacząć od domowych ćwiczeń, joggingu lub innego rodzaju wysiłku na świeżym powietrzu. Wszystko zależy od aktualnej kondycji i możliwości. Mogą to być nawet wspólne regularne spacery czy jazda na rowerze. Wszystko zależy od Was. Wybierzcie taki rodzaj aktywności, który sprawi Wam radość, a jednocześnie pozwoli współpracować. Ważne jest też dobranie rodzaju ćwiczeń tak, aby odpowiadały Wam obojgu – mężczyzna raczej nie będzie chciał uczestniczyć w zajęciach fitness, a kobiety nie wykonają intensywnych ćwiczeń siłowych. To także obszar, na którym możecie poćwiczyć wzajemną komunikację.

Rozgrzewka w parach

Jednym z podstawowych elementów ćwiczeń, od którego powinniście zacząć, jest rozgrzewka w parach. Nigdy o niej nie zapominajcie. Rozgrzewka to po prostu krótki trening cardio, przygotowujący Wasze ciała do dalszych ćwiczeń.

Raczej trudno się spodziewać, żeby każda para posiadała specjalistyczny sprzęt do wykonania treningu cardio, tak jak ma to miejsce na siłowni. Ale zamiast tego możecie wykonać choćby kilkuminutowy bieg w miejscu, łącząc go z przysiadami i wymachami ramion. Jeśli lubicie tańczyć, to również będzie to dobry sposób.

Rozciąganie w parach

Oprócz rozgrzewki konieczne jest również rozciąganie stawów, które pomoże Wam uniknąć kontuzji. Można się ich nabawić również podczas domowych ćwiczeń. Rozciąganie w parach również będzie świetną zabawą.

Stretching możecie wykonać, np. siadając naprzeciw siebie, łapiąc się za ręce i przyciągając do siebie. Pomoże to Wam rozciągnąć kręgosłup. Aby zachować stabilność, podczas tego ćwiczenia opierajcie się o siebie stopami.

Pamiętaj, że rozciąganie warto wykonać zarówno przed treningiem, jak i po nim. Takie ćwiczenia wykonane przed nim pozwolą zapobiec kontuzjom, a te po skończeniu wszystkich serii skutecznie uspokoją organizm i pozwolą mu odetchnąć. Poczujecie się szczęśliwi i pełni dobrej energii.

Ćwiczenia z drugą połówką – jakie będą najlepsze?

Taka forma spędzania czasu razem z pewnością będzie świetną zabawą, pozwalającą poprawić wzajemne relacje. Dobierzcie je tak, żeby pasowały obu stronom – inaczej będą jedynie przykrym obowiązkiem. Regularny wysiłek fizyczny pozytywnie wpłynie też na kondycję oraz ogólny stan zdrowia.

Ćwiczenia na świeżym powietrzu dla par

W cieplejsze dni można uprawiać także sport na zewnątrz, poza domem. Jeśli lubicie aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu i sprawia Wam to ogromną przyjemność, możecie wybrać taką opcję. Jakie są możliwości do wyboru?

  • Acrojoga – to joga, która składa się z takich póz, aby mogły wykonywać ją dwie osoby w parze. Jeśli macie już doświadczenie i lubicie uprawiać ją samodzielnie, to będzie dla Was świetnym rozwiązaniem. Takie ćwiczenia wymagają już od Was pewnych umiejętności, koordynacji ruchów, stabilności i umiejętności utrzymywania równowagi.
  • Jogging – czyli nic innego, jak wspólne bieganie. Czasem trudno jest się zmotywować do tego rodzaju wysiłku, a z partnerem może okazać się to znacznie prostsze.
  • Jazda na rowerze – kolejna równie prosta aktywność, która będzie świetną wspólną zabawą. Tutaj wystarczy mieć rowery i wyznaczyć ciekawą trasę o dopasowanym stopniu trudności. Na rowerze można razem pokonać naprawdę wiele kilometrów.
  • Wspólne wędrówki – to doskonałe ćwiczenie aerobowe. W zależności od wybranego szlaku i jego trudności możecie wzbogacić swoje doświadczenia o coś zupełnie nowego. W pieszych wędrówkach jest wszystko, czego potrzeba – świeże powietrze, aktywność i zachwycająca swoim pięknem natura.

Ćwiczenia dla par w domu

Wiecie już o zaletach ćwiczeń w parach i ich dobrym wpływie na relację i związek. Dzięki temu możecie też wspólnie zadbać o poprawność ich wykonywania. To niezwykle ważne, zwłaszcza podczas trenowania w domu – kiedy trenera nie ma w pobliżu. Poprawnie wykonane ćwiczenia, tak samo jak rozciąganie, uchronią przed kontuzjami i ewentualnym bólem. Przykładowe aktywności to:

  • przysiady z wyskokiem i przybicie sobie „piątek” w powietrzu,
  • zakroki – z jednoczesnym trzymaniem się przeciwnymi rękoma,
  • brzuszki – siedząc naprzeciw partnera,
  • krążenia nóg w leżeniu,
  • pompki z przybijaniem „piątki”,
  • pompki na kolanach partnera – on wykonuje spięcia brzucha,
  • partner oparty o kolana może wykonywać pompki na triceps – tzw. Hip trust.

Wszystkie ćwiczenia wykonujecie od jednej do trzech serii. W każdej musi pojawić się od 10 do 20 powtórzeń. Można je też wykonywać odmierzając czas. Powyższe aktywności angażują wiele partii mięśniowych – dzięki temu są idealnym rozwiązaniem dla obojga partnerów, ponieważ całe ciało znajduje się w ruchu.

Oczywiście różnych ciekawych ćwiczeń jest znacznie więcej. W ostatnich latach uaktywniło się wiele par wspólnie prezentujących swoje propozycje aktywności fizycznych na YouTube czy blogach. Tutaj zostały przedstawione najlepsze propozycje budujące relację i pozwalające dobrze spędzić wspólny czas, realizując jednocześnie wyznaczone cele treningowe.

Sprawdź również

Zostaw komentarz