Strona główna » Ćwiczenia dla seniorów 70+ w domu

Ćwiczenia dla seniorów 70+ w domu

przez dev5e2

Aktywność fizyczna jest ważna w każdym wieku – przyczynia się ona do zachowania dobrego samopoczucia na co dzień oraz poprawy mobilności. Możliwości uprawiania regularnego ruchu jest wiele, jednak nie każdy wie, jak z nich skorzystać. Ta sytuacja dotyczy szczególnie osób starszych, które wyjątkowo potrzebują codziennych aktywności. Dobrze dobrane ćwiczenia dla seniorów w domu pomagają zachować odpowiedni poziom sprawności.

Dlaczego ćwiczenia dla seniorów są tak ważne? Rola aktywności fizycznej

Wiele osób starszych, które nie mają do czynienia z regularnym ruchem, może uważać, że tego rodzaju aktywność zarezerwowana jest dla osób młodszych, posiadających większe pokłady siły. Nie jest to jednak prawdą, ponieważ to właśnie regularnie przeprowadzane ćwiczenia przyczyniają się do wzrostu sprawności oraz siły w całym ciele. W starszym wieku naturalnie zanikają pewne możliwości ruchowe lub zostają znacznie ograniczone. Wyeliminowanie aktywności ruchowej w takim przypadku to prosta droga do pogłębienia tego procesu. Jeśli wyraźny jest spadek mobilności osoby starszej, ćwiczenia dla seniorów są świetnym środkiem do walki z tego rodzaju problemem.

Przeprowadzaną aktywność należy odpowiednio dostosować do stopnia sprawności prezentowanego w danym momencie. Tylko taki zestaw ćwiczeń może przynieść wymierne efekty, jednocześnie nie zniechęcając do ich dalszego wykonywania. Dobrze dobrane aktywności mają wyjątkowo pozytywny wpływ na zdrowie, również u osób starszych. Ich wykonywanie przyczynia się do wzmocnienia mięśni oraz stawów, które przy wolniejszym trybie życia mogą pogorszyć swoją mobilność. Regularnie przeprowadzany ruch może być pomocny nie tylko w chwili jego wykonywania, ale przede wszystkim dawać wymierne efekty w codziennym życiu. Osiąganie lepszej sprawności bezpośrednio przekłada się także na większą samodzielność oraz mobilność w wykonywaniu codziennych czynności. Regularna aktywność fizyczna poprawia także wydolność oraz kondycję, dzięki czemu układ sercowo – naczyniowy jest w lepszym stanie, co w dużym stopniu może przyczyniać się do zapobiegania wielu chorobom i schorzeniom.

Ćwiczenia dla seniorów w domu mają nie tylko pozytywny wpływ na zdrowie fizyczne, ale także psychiczne. Jak doskonale wiadomo, aktywność fizyczna przyczynia się do uwalniania endorfin, czyli hormonów szczęścia. Już niewielki wysiłek podczas uprawiania sportu sprawia, że stan psychiczny osoby go wykonującej znacząco się poprawia.

Łatwy zestaw – ćwiczenia dla seniorów

Wśród osób starszych prym wiodą aktywności rekreacyjne, do których uprawiania nie jest konieczne posiadanie specjalistycznych sprzętów ani urządzeń. W ramach ćwiczeń dla seniorów 70+ można wykorzystać takie formy ruchu jak spacer lub nordic walking. Klasyczny marsz to idealna okazja do zaczerpnięcia świeżego powietrza, a wzbogacenie go użyciem kijków pozytywnie wpływa na aktywizację także górnych obszarów ciała. Jeśli chodzi o ćwiczenia dla seniorów w domu, dobrze sprawdzi się spokojna joga czy niewymagający pilates. Takie aktywności pomogą nie tylko rozruszać ciało, ale także je rozciągnąć.

Sprawdź również

Zostaw komentarz